به نظر می رسد کارخانه رام گوپال ورما مرتبا"در حال تولید محصولات حیرت آور است. تعدادی از آثار اخیر وی تحسین برانگیزند مانند : bhoot و ek hasina thi درحالیکه برخی دیگر از آنها آشکارا غیر قابل قبول هستند مانند: darna mana hai و main madhuri dixit bana chahati hoon اما این حقیقت را نمی توان انکار کرد که نشان "RGV" مترادف با سینمای کیفی است سینمایی که با کلیشه مبارزه می کند.اثر تازه او ab tak 56 از این قاعده مستثنا نیست . اهداف کارگردان تازه کار این اثر شمیت امین برای نشان دادن بینشی بی ریا از زندگی پلیس کاملا" صادقانه است. اما متاسفانه در وهله اول چیزی که به نظر می رسد مردان یونیفرم پوشیست مانند دو نمونه : kagaar ساخته n.chandra و khakee ساخته راج کمار سانتوشی. بعلاوه این بررسی موضوع فیلم نشان می دهد که متفاوت از فیلمهای همدسته خویش است. این فیلم به شدت واقع بینانه است و رک و صریح حقیقتهای زندگی را بیان می کند . اگرچه چنین خصیصه ای دارد باید این نکته را در نظر گرفت که شمار زیادی از بینندگان امروز بالیوود صرفا" علاقمند دیدن درامی واقعگرایانه و ترسناک که با الفاظ چند حرفی سر هم بندی شده نیست و حوصله رویارویی بی پرده با حقایق را ندارد. ab tak 56راجع به جنایت و تبهکاری در مومبی و از طرفی پلیس است که تلاش می کند علفهای هرز را برچیده و شهر را از آلودگی مبرا سازد. سادو آگاش(ناناپاتکار) سردسته این رقابت و تیم گزینشی پلیس است و ماموریتش ریشه کن کردن جرم و جنایت در مومبی است. در طی مسیرکارش ارتباطش را با مجرمی تحت تعقیب به نام دن ضمیر(پراساد پوراندار) توسعه می دهد. نزاع و خشم و ستیزه در میان شاخه افسران بالا می گیرد و افسری به نام امتیاز سیدیکویی(یاشپال شرما) که به سادو و موقعیتش حسادت می کند و اوضاع زمانی تغییر می کند که مامور عالیرتبه هیئت دولت سوچاک(جیوا) توجه خاصی به امتیاز می کند و همین باعث بالا گرفتن خصومت بین آنها می شود و حال این سادوست که به فراری تبدیل شده است.کارگردان تازه کار فیلم بعضی نکات را درست انجام داده از جمله جایگزینی مناسب و پیوند بین سیاستمداران و پلیس و دنیای تبهکاری , چشم و همچشمی بین افسران کاملا" صریح و درست به تصویر کشیده شده . زندگی پردغدغه و پریشان پلیس با منتهای کوشش واقعی نمایش داده می شود اما مشکلی که فیلم دارد به طور متناوب توجه بیننده را جلب می کند هنگامیکه داستان واقعا روی ریل اصلی حرکت نمی کند و تنها زمانی لحظات را به هم پیوند می دهد که اتفاقات اصلی رخ می دهد مانند هنگامیکه مامور دولت کنترل را به دست می گیرد و یا زمانیکه همسر سادو کشته می شود.درواقع نیمه اول کند حرکت می کند و بعضی مواقع دیالوگها سنگین هستند و انگار فیلم در نیمه نخست بردباری بیننده را می سنجد. در بعضی قسمتها داستان جذابیت خاصی دارد اما سکانسهای بعضی حوادث در پیمودن مسیر ناتوانند. گام بعدی لحظات را به هم پیوند می دهد مانند گریختن ناناپاتکار از کشور به کمک پراساد . همچنین اوج فیلم بسیار جالب به نظر می رسد و صحنه های پایانی بسیار مطلوبند. در واقع این کارگردان بعضی صحنه ها را با جلوه های خاصی دستکاری کرده است همچنین صحنه های مربوط به قتل همسر نانا در مراسم عروسی و یا سکانس تیراندازی جیوا به سمت سر نانا بسیار پرداخت شده است و یا سکانسی که نانا پراساد را در دقایق پایانی فیلم به قتل می رساند اما ژانری که کارگردان برگزیده با دخالت دادن صریح حقیقت از هیجان آن کاسته شده و این مسئله باعث شده فیلمهایی مانند ستیا و کمپانی از نظر اعم بینندگان در صدر لیست بمانند. علاوه بر این استفاده بیش از حد از نمایش خونریزی از جذب تماشاگران علاقمند صلحجویانه می کاهد.زمینه فیلم دارای امتیاز بالاییس چرا که بسیار تکنیکی است و فیلمبرداری ویشال سینها از کیفیت بالایی برخوردار است به خدمت گرفتن دوربینها و جلوه های خاص تصویربرداری از مومبی خصوصا" ساحل ماریتیوس بسیار زیباست .
دیالوگهای ساندیپ شریواستاو در کل عالی هستند در واقع تمام این عوامل به شدت در هرچه واقعی تر نشان دادن فیلم کوشش کرده اند. موسیقی متن با توجه به اینکه فیلم ترانه ای ندارد ساخته سلیم سلیمان درخشش دیگری از نمودهای فیلم است . اکشن فیلم(پروازخان)مانند سایر نمودهای فیلم واقعیست . ناناپاتکار اجرایی کاملا" بی عیب ارائه داده است در واقع او بعد از مدتها روی فرم آمده و پراساد بسیار آشکار و روان بازی می کند در واقع او بازیگریست که اگر به او فرصت دهند می درخشد. بازیگر دیگری که با بازی خود مارا تحت تاثیر قرار می دهد جیوا است و سکانسهای دونفره او با نانا پاتکار بیننده را در سرجایش میخکوب می کند. یاشپال شرما مانند همیشه ظاهر شده و ناکول وید اولین بار است که بازی می کند و اجرایی طبیعی دارد. هم رواتی و هم هریشیتا بات دقیقا" به هدف نقششان نرسیده اند اما با این وجود نمره خوبی می گیرند در کل ab tak 56 بسیار واقع گرایانه مومبی را به تصویر می کشد ولی تماشاگران اندکی را جذب می کند.
خدااااااااااااااااااااا
فیلمی که ناناپاته کار باشه
عجو چشتی گه
فره خاص بی
واقعا ناناپاته کار کسیه که رو دستش بلند نمیشن . و واقعا قدرتشو هیچ کس نداره
خاطرشو میخوام تا قیامت
بالیوود؟!
سلام،:)
ببخشید، شما اردو هم بلدین؟!
خواستم بدونم!
آخه مثل اینکه خیلی از فیلمهای هندی خوشتون میاد! :)
منم بلدم!
اما از هر فیلمی خوشم نمی یاد!
مثلا به نظر من یکی از بهترین فیلمها اشوکا بود!
ظاهرا این اقا قصد قانون شکنی دارد چون اغلب کارهای ایشان ظاهر بالیوودی ندارد
مطلب جالبی بود......... منم از این فیلم ها خیلی دیدم
سلام
من برای اولین باره اینجا می یام
اما برام جالب بودش
امیدوارم موفق باشی
واقعا وبلاگ جالبی داری امیدوارم از اینی که هس جالبتر بشه
مطالبتم خوبه
موفق باشی....؟!
آهان I see
سلام عزیزم قدرت بازیگری ناناپاته کار را انکار نمیکنم ولی ازش خوشم نمیاد تازه میخواسته با مانیشای عزیز ازدواج کنه بهتر که نشد. فکر نکنم این فیلم را ببینم .موفق باشی
مرم جان سلام.. به قول خودت فیلم های رام گوپال متحیر کننده است. او سعی دارد که تحولی در سینمای هند به وجود بیاورد و تا اندازه ای هم موفق به جلب رضایت ها شده است. به نظر من او از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار است و می داند که چه می خواهد.
سلام مریم جان . اصلا تخصص رام گوپال ورما ساخت فیلمهای مغایر با سیاستهای رایج بالیوود و کشف بازیگران با استعداد است و برای همین هم من از طرفداران پر و پاقرص او و تولیداتش هستم ... ولی از آنجا که من یک تماشاگر صلح طلب هستم فکر نمیکنم تا قبل نمایش این فیلم در تلویزیون به سراغ دیدن آن بروم ...
اطلاعاتم بالا رفت
سلام خانمی از رام گوپال ورما قرار بود فیلم bhootرو تحلیل کنی! ( به این میگن قرار سر خود!!!چشمک .زبون) اخه من کلی سوال دارم تو ذهنم راجع بهش برات کامنت گذاشته بودم ها نمیدونم چرا ناپدید شد واقعا!!! نکنه اونم مانجیت ترتیبشو داده؟ ولی راستی از نوع تحلیل و بررسی فیلمت که عین منتقدای حرفه ای هست خوشم میاد. بای
سلام مریم جان . بنظر میرسه که این فیلم باید فیلم خوبی باشه . امیدوارم که ما هم بتونیم مثل شما این فیلم رو پیدا کنیم و ببینیم .
سلام ........
والله روشنک جون شما که نه آدرسی میگذاری از خودت نه چیزی مجبورم همینجا جوابتو بدم جای دیگه ای سراغ ندارم ...چشم حتما راجع بهش توضیح خواهم داد تا سوالاتت بر طرف بشه اما دوستان عزیز قبلا زحمت کشیدن و قبل تر ها نوشتنش اما با این وجود مطلب بعدیم حتما بوت خواهد بود
سلام
من برای اولین باره اینجا می یام
مطلب جالبی بود
سلام ممنونم مهربون جون ایمیل ادرسمو کجا برات بگذارم؟ من ایمیلتو ندارم اخه و مرسی از محبتت
روشنک جون این ایمیل منه:maryamr1981@yahoo.com
چرا نمی نویسین؟!
راسی این عکسه مال توینکل خیلی قشنگه! ;o)
با اجازه addکردم شما رو. مرسی از لطفت.بای
راستشو بخوای من مطلیتو نخوندم...یعنی حوصله ام نیومد......ببخشینا....
در ضمن بیای غرفه ما ناهارت با من.....مطمئن باش....
منتظرم.نمایشگاه جمعه شنبه هم هست...بیا..
سلام
بنظر فاطی
در فیلم هندی خوشحالی است
من تلاش می کنم که فیلم هندی را بفهمم
آموزش نرم افزار
سلام مریم جان واقعا خسته نباشی
به نظر من با این پشتکاری که تو داری به هذفی که داری میرسی
موفق باشی
محمد
به روزم
سلام ممنونم که سر زدی یک زحمت هم برایت دارم اگر رسیدی یک سر رو سایت من ببین مشکل عکسها برطرف شده من تمام سعی ام را کردم بیشتر عکس ها راهم اپلود کردم ولی چون عکسها تو کامپیوتر من هستند اروی هارد ساپورت می شند احتمالا چون من مشکلی با دیدن انها ندارم؟؟؟؟؟؟؟؟
salam va mersi.very good.sar bezanid
سلام
وبلاگ جالبی داری . اظلاعاتی که دادی به دردم میخوره . راستی نظرت در مورد اینکه به هم لینک بدیم و تبادل لوگو کنیم چیه ؟
با تشکر
بای
سلام
خیلی خوبه که یکی هم پیدا بشه و از این اطلاعات به ما بده ...
موفق باشی
روز خوش
رویای عزیز سلام:
مثل همیشه هم متن زیبا بود و هم شعر زیبا و کمی غمناک/امیدوارم هیچ گاه اشک روی گونه های مهربانت نباشد و همیشه لبخند بر روی لبانت جاری//ممنونم که باز هم منو لایق دونستی و به کلبه پر از مهرت دعوتم کردی/امیدوارم لایق حضور در این کلبه باشم/موفق باشی و همیشه عاشق/
سلام
خوشحالم که دوباره فرصتی دست داد تا به وبلاگ شما سر بزنم. خوشحالم که می بینم هنوز فعال هستی.
راستی قرار بود مجله ای که در آن مشغول به کار شده ای را بنویسی. منتظرم.
موفق باشید.
سلام
خسته نباشین
لطفا به من ایمیل بزنین چطورفیلمها را میتونم تهیه کنم
متشکرم
سلام مریم خانم من امروز وبلاگ شما را دیدم وبلاگ زیبایی دارین راستش من وبلاگ شما لینک کردم اگه شما هم خواستین وبلاگ من رو لینک و نظر بدین با تشکر.
وب زیبایی داری مطالب خوب است
به وب من که در مورد آبیشک است یه سری بزن
بچه ها شما هم بیایید
http://www.abhishak.blogfa.com/